ماجرای شباهت چهره یک ساواکی با پدر مهران غفوریان + عکس هدف مصر از ساخت سریال «حشاشین» چه بود؟ نقش‌آفرینی ادریس‌البا در فصل دوم سریال «هواپیماربایی» آمار فروش نمایش‌های روی صحنه تئاتر مشهد در هفته‌ای که گذشت (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) «ساعت صفر» رضا رشیدپور چه زمانی پخش می‌شود؟ «مست عشق» در صدر گیشه سینمای ایران آنتونی هاپکینز در «پادشاه کاونت گاردن» «مست عشق» همچنان در حال رکوردزنی | آمار پرفروش‌های سینما‌های خراسان‌رضوی طی هفته‌ای که گذشت (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) دیدار و رایزنی حکیم و معاون رسانه‌ای وزارت ارشاد ایران | تاکید بر گسترش همکاری فرهنگی عراق و ایران تأکید هیأت رسانه ای ایران و عراق بر انعقاد «تفاهم نامه همکاری» و تشکیل «شورای رسانه ای مشترک» مهدی پور: نزدیکی فکری، سیاسی و رسانه ای بین ایران و عراق در موضوع غزه، از قله های پیوند دو کشور است وزیر ارشاد در پیامی درگذشت عیسی بخشی، هنرمند موسیقی خراسان شمالی، را تسلیت گفت تاکید بر اهمیت مسئله فلسطین در نشست هیئت رسانه‌ای ایران و عراق فیلم‌های سینمایی امروز تلویزیون (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) آیا شبکه خبر ۲ صدا و سیما هک شد؟ + فیلم
سرخط خبرها

درباره برنامه تلویزیونی «ریحانه» با موضوع حضرت زهرا  (س)

  • کد خبر: ۹۴۶۳۱
  • ۱۴ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۷
درباره برنامه تلویزیونی «ریحانه» با موضوع حضرت زهرا  (س)
برنامه تلویزیونی «ریحانه» به تهیه کنندگی ابوالفضل حاجتمند و کارگردانی هادی حاجتمند این روز‌ها از شبکه استانی در حال پخش است. بخش اول این برنامه که به طور ویژه به خطبه فدکیه حضرت زهرا (س) (سخنرانی ایشان در مسجد النبی که در اعتراض به غصب فدک ایراد شد.) می‌پردازد.

نعیمه زمانی | شهرآرانیوز - برنامه تلویزیونی «ریحانه» به تهیه کنندگی ابوالفضل حاجتمند و کارگردانی هادی حاجتمند این روز‌ها از شبکه استانی در حال پخش است. بخش اول این برنامه که به طور ویژه به خطبه فدکیه حضرت زهرا (س) (سخنرانی ایشان در مسجد النبی که در اعتراض به غصب فدک ایراد شد.) می‌پردازد. این بخش در هشت قسمت به روی آنتن می‌رود. همچنین به گفته حاجتمند بخش دوم این ویژه برنامه در هفت قسمت قرار است هم زمان با میلاد بانوی اسلام روی آنتن برود. در ادامه گپ و گفت ما با تهیه کننده «ریحانه» پیش روی شماست.

از شهادت تا ولادت

ابوالفضل حاجتمند، با اشاره به اهمیت و ضرورت ساخت برنامه‌های تلویزیونی در مورد حضرت فاطمه (س) اظهار کرد: برنامه تلویزیونی «ریحانه» برنامه‌ای با موضوع حضرت زهرا (س) است که در ایام شهادت و ولادت ایشان به نمایش گذاشته می‌شود. این برنامه در دو بخش ارائه می‌شود. بخش اول آن برای شهادت و بخش دوم آن برای میلاد دخت پیامبر (ص) در نظر گرفته شده است. به گفته او، بخش اول آن از ۹ دی شروع شده و تا روز شهادت ۱۶ دی ادامه خواهد داشت. او با اشاره به اینکه این برنامه تولید صدا و سیمای خراسان رضوی بوده است، توضیح داد: «ریحانه» به طور خاص به موضوع زنان و حضرت فاطمه (س) با تأکید بر خطبه فدکیه می‌پردازد.

حاجتمند هدف از اجرای این مجموعه را معرفی شخصیت والای حضرت زهرا (س) دانست و افزود: ما در این برنامه به نقش سیاسی- اجتماعی حضرت زهرا (س) توجه ویژه‌ای داشته ایم.

او در ادامه با یادی از سردار شهید سلیمانی و اهمیت زنده نگه داشتن یاد و خاطره ایشان بیان کرد: با توجه به دومین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی این برنامه دیروز در روز شهادت ایشان با همان بخش‌های همیشگی به طور ویژه به زندگی سردار پرداخت.

حاجتمند به نقش بانوان در جامعه نیز اشاره کرد و گفت: مباحث بیان شده در این مجموعه تلویزیونی به گونه‌ای است که بانوان می‌توانند از آن به عنوان راهنما و سرمشق در زندگی استفاده کنند.

این تهیه کننده ادامه داد: با توجه به آنکه برنامه برای بانوان است تصمیم گرفتیم کارشناسان و مهمانان آن نیز بانوان باشند. به این منظور گروه محقق متشکل از راحله رفائی، مطهره جعفری و برخی از فعالان جبهه بانوان فرهنگی اجتماعی خراسان رضوی پای کار آمدند و ما را در ارائه این برنامه مذهبی همراهی کردند.

او درباره دلیل استناد برنامه بر روی موضوع خطبه فدکیه توضیح داد: با توجه به اینکه هم اهل تسنن و هم اهل شیعه این واقعه را قبول دارند و به منظور اینکه وحدت دوطرفه حفظ شود ما به سراغ خطبه فدکیه رفتیم.

درباره برنامه تلویزیونی «ریحانه» با موضوع حضرت زهرا  (س)

جای خالی ویژه برنامه بانوان

حاجتمند با بیان اینکه تولید این برنامه یک ماه زمان برده است، بیان کرد: برنامه تا روز شهادت هر شب ساعت ۱۸ به مدت ۵۰ دقیقه از شبکه خراسان رضوی به روی آنتن می‌رود. بازپخش آن نیز در ساعت‌های ۱۳ و ۳۰ دقیقه بامداد پخش می‌شود.
به گفته او، زمان پخش فصل دوم هنوز به طور کامل برنامه ریزی و مشخص نشده است، اما تصمیم ما بر این است که چند روز قبل از ولادت حضرت زهرا (س) به روی آنتن برود.

تهیه کننده برنامه تلویزیونی «ریحانه» گفت: هر شب در این برنامه به یک موضوع پرداخته می‌شود. در قسمتی از آن مستندی به مدت ۵ دقیقه پخش می‌شود که در آن زندگی بانوان موفق مانند همسران و دختران شهدا به نمایش گذاشته می‌شود که هر یک از این مستند‌ها می‌تواند الگویی برای بانوان شهر ما باشند.

او ادامه داد: در قسمت دیگر در استودیو با کارشناسان موردنظر گفتگو می‌شود. استادانی که در این حوزه با ما همکاری دارند بانوان متخصص و توانمندی هستند. راحله رفائی نیز مجری این برنامه است.

حاجتمند توضیح داد: بررسی ابعاد شخصیتی حضرت فاطمه (س) در کلام وحی، بررسی جایگاه علمی این بانو، جلوه‌های مهر و محبت در سیره حضرت فاطمه (س)، بررسی شیوه سیاسی حضرت زهرا (س) و خطبه فدکیه، فاطمه زهرا (س)؛ الگوی مبارز سیاسی زن امروز، اصل ولایت فقیه و مسیر شناخت حق، حقیقت لیله القدر و مقام حضرت زهرا (س) از موضوعات این برنامه است.

او بیان کرد: در کنار بخش‌های اعلام شده هر شب شعرخوانی در مدح حضرت زهرا (س) انجام می‌شود. همچنین کتاب «کشتی پهلوگرفته» اثر سید مهدی شجاعی ازسوی زهرا اشکاوند برای بینندگان خوانش می‌شود. حاجتمند، نمایش چنین برنامه‌هایی را یک ضرورت دانست و گفت: این گونه برنامه‌ها باید دنباله دار و مستمر باشد و نباید به تولید چندقسمتی آن‌ها اکتفا کرد. این تهیه کننده، با این نکته که شبکه خراسان رضوی کمتر ویژه برنامه‌ای با موضوع بانوان تولید کرده است یادآور شد: امیدواریم به زودی شاهد تولید و پخش برنامه‌های متنوع بیشتری از سوی بانوان و برای بانوان استان در صدا و سیمای خراسان رضوی باشیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->